syafaat nabi SWT

''aku boleh berikan syafaat kepada umatku yang melakukan dosa besar,''(riwayat abu daud dan al tarmizi)

Saturday, June 15, 2013

cerita buat puteri bulan

semuanya bermula disini....

masih ku igt sewaktu aku berumpa dengannyaa.mase tu di dewan makan kem plkn hijrah penur...waktu itu kami sedang bergotong royong menyiapkan kerja dan sedang berlatih untuk persembahan menghadap TKP dan TKL..

NAMA DIA NURDIANA KAMARUL ZAMAN...comel orangnyee..kta orang kenal secara tak sengaja..aku la yang mula dulu..ye la lelakikan.aku mula tanye nama dia,,kta org pon berkenalan..orang segamat rupanyaa..secara tak sengaja,hubungan kita orang semakin rapat..mula la timbul perasaan sayng dan berbunga bunga..tp dari awak .semasa perkenalan kami ,aku sudah khabarkan kepadanya,bahawa aku datang ke kem ini,bukan untuk bercinta,,just untk menyahut seruan kerajaan jer....

pada suatu hari,ade orang datang ker dorm aq.dia memberikan aiscrem corneto..perghhh ade pemintat rupenye bagi..tp ble ditye..rupenya Dk yang bagi....huhuhu..mula la gosip aq bercinta dengannyaa..malu pon ade..tp xper..kta orang teman tapi mesra.x kesah orang cakap ape..yang penting kita orang bahagia..lalalala

waktu aku bosan kt padang kawat ,dia selalu datang lepak dengan kita orang..aq x ksah..asal orang nk berkawn..x jadi masalah buat aku..kita orang pon borak la sampai waktu petang abiz..ade satu yang spesial tentang dia..tp rahsia..hanya aku je yang tahu..

pjam clik2,,waktu kami untuk berpisah sudah hampir..waktu tu time sukma pahang...waktu yang x dapt aku lupakan...dia x dpt nk join sukma..ade masalah sikit,,tp x per,,dia tgok mase kami tgh berlatih...mmg meletihkn..tp akhirnya sukma abiz dengan jayanyaa..

time ni time malam kami bersama..time kami berlatih..time ni kami dapt la manje2 tgok bulan...mungkin kebetulan kot..tp xper..aku suka ..kami punya minat yang sama..


malam last berada di plkn...time ni dia comel sangat..pakai baju biru..kami sedondon,tah dia igt ker x kenagan malam tu..malam tu mmg time malam yang sungguh bermakna..time ni semua sedih2 sebab sok nya dah nk balik..tpp aqx risau..sebab kami satu bas..

hari terakhir kami..sempat lagi kami semua bersalam salam..ade yang menagis..ade yang berpelok2 an..ye la kn nk berpisah la katekan...sedih kot nak berpisah dengan korang semua...pagi tu kami bertolak..dalam kul 11 kut..

aku naek bas balik ke segamat..mase tu aq duduk dgn nas...,,kawan aku laa..pastu aq pindah duduk seblah dia..wahhh..nasib baek cgu mad noor x marah..ye la,,berdua2 an..balik tu kami singgh jp kt senawang,,ye  la,,,perot pon lapor time tu..rupenye dia suka makan pau..ye laa aku pon suka mkan pau,,dia belanje aku makan,,ye la,,,dah la duduk berda..siap suap2 lgi..sweet gitu..lalalala..tp kta org xde pape,,just kawan k...

akhirnye sampai gak kami di segamat,,arkid genuang..disitu la kami terpisah buat seketika,,sedih la kot k berpisah lg..aku sempat jmpa dgn keluarga dia...baek je mereka dengan aku.tp ayah dia cikgu..garang kot..tp aku buat biasa2 je..time ni aku cume mampu melambaikn tangan jedkat dia,ye la pertemuan terakhir..

selamat tinggal teman ku tapi mesra....

sampai sekarag kami still berkawan...

~~~>igtkn x jmpa lg..pastu kta org set time jmpa kt BP,,x bual lme pon..jmpa mkn2..pastu aku sempt hadiakn anak patung kt dia..tah ade ker x lg bear comel tu...hope hungn kami still macam dulu...teman tp mesra...

No comments:

Post a Comment